اثر دعای سَحَر کمتر از درس و بحث نیست

آیت الله جوادی آملی

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به این که سه علم یاد شده در اخلاق نهفته است، تاکید کرد: فرد بدون دین نمی تواند حیات انسانی داشته باشد و بنابراین بدون دین انسان متخلق به اخلاق نخواهد شد. 

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی در درس اخلاق گفت: هنوز ما باور نداریم که توسل اثر علمی دارد و همچنین کاری که دعای سَحَر می کند کمتر از درس و بحث نیست.

درس اخلاق هفتگی حضرت آیت الله جوادی آملی، استاد عالی حوزه علمیه قم، امروز با حضور طلاب، دانشجویان و اقشار مردم در مسجد ایشان برگزار شد.

در این جلسه حضرت آیت الله جوادی، با توجه به روز پر برکت عرفه توصیه کرد: دعای عرفه را مطالعه و مباحثه کنید و در صورت توانایی روزه نیز بگیرید و در دعای عرفه اهداف بلندی داشته باشید.

وی با بیان این که همت های بلند نزد خداوند محبوب است، اظهار داشت: کسی که وارد حوزه و دانشگاه می شود هدف جهانی داشته باشد و از خداوند متعال بخواهد که جهان اسلام و بشریت از قلم و بیان او استفاده کنند و تلاش خود را منحصر در حل مشکل روستا یا شهر ننماید.


فرد بدون دین نمی تواند حیات انسانی داشته باشد و بنابراین بدون دین انسان متخلق به اخلاق نخواهد شد

مفسر قرآن کریم با اشاره به این که سه علم طب روحانی، معماری و مهندسی و هنر در فن اخلاق نهفته است، ابراز داشت: وقتی که برای بشر حیات انسانی است و در این حیات، ممات و مریضی و درمان نهفته است بنابراین انسان به طب روحانی نیازمند است.

وی با تاکید بر این که زشتی و زیبایی در این عالم دارای ارزش نیست، گفت: انسان با هنر می تواند چهره خود را در هنگام محشر زیبا کند.

استاد عالی حوزه علمیه قم با بیان این که بین علم و عمل تقابل وجود دارد و علم موجب پیدایش عمل و عمل موجب شکوفایی علم خواهد شد، ابراز داشت: انسان با تقوا می تواند خیلی از راه ها را آسان برود و اموری که مخفی است را به دست بیاورد.

وی در ادامه تصریح کرد: هنوز ما باور نداریم که توسل اثر علمی دارد و همچنین کاری که دعای سحر می کند کمتر از درس و بحث نیست.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به این که سه علم یاد شده در اخلاق نهفته است، تاکید کرد: فرد بدون دین نمی تواند حیات انسانی داشته باشد و بنابراین بدون دین انسان متخلق به اخلاق نخواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اخلاق یک علم قوی، برهان پذیر، ثابت، کلی و دایمی است

 



نوشته شده در تاريخ ۱۳۸۸/۱٠/٢٤ توسط س.ج.ا.م